6 Belépések
Röviditések: Dátum | Fontosság

Eredmény

2
01/14/2025
DACHSER Tudástár 6. – Biztosítás és kártalanítás: szállítmánybiztosítás a logisztikában

Tudástár sorozatunk korábbi részeiben áttekintettük, hogyan működik óramű precizitással a szállítmányozás, milyen tényezők lehetnek hatással az áruk szervezett mozgására. Érdemes emellett megvizsgálni viszont azt is, hogy mi történik, ha az óraműben elpattan egy rugó, vagyis nem várt kár történik – hiszen ahol emberek és gépek dolgoznak, ez óhatatlanul előfordul. Nem meglepő módon a szabványosított eljárások ilyenkor is óriási szerepet kapnak, de az alábbiakban elmondjuk azt is, hogyan lehet elébe menni a problémáknak, és a logisztikában miért lehet létfontosságú, hogy a küldeményeket külön szállítmánybiztosítás védje.

Elolvas
3
10/29/2024
DACHSER Tudástár 5. – Komplett, rész vagy gyűjtő? Rakománytípusok a logisztikában

Gyűjtőszállítmányozás, komplett és részrakományok – ismerős fogalmak a logisztikában dolgozók számára, de a három rakománytípus közötti különbséget azoknak is érdemes megismerniük, akik például megrendelőként találkoznak ezzel a szolgáltatással. Legfőképpen azért, mert jelentős összegek takaríthatók meg vele, és helyes választással nagymértékben csökkenteni lehet a vállalatok ökológiai lábnyomát.

Elolvas
2
10/25/2024
DACHSER Tudástár 4. – Testre szabott logisztika

A jól működő logisztikának két, látszólag ellentétes alapelvnek kell megfelelnie. Egyrészt fontos, hogy szabványosított szolgáltatások tegyék kiszámíthatóvá, megbízhatóvá a szállítmányozót, másrészt viszont kellően rugalmasnak is kell lennie annak érdekében, hogy az egyéni igényeket ki tudja szolgálni – hiszen a szállított áruk, a körülmények, az ügyfelek elvárásai igen eltérőek lehetnek. 

Elolvas
2
06/18/2024
DACHSER Tudástár 3. – Igényre szabott hálózat

Pókhálóként fonják be a 21. században a logisztikai hálózatok a világot, működésük mégis sokszor rejtélyes – az iparágat nem ismerők gyakran úgy képzelik el, hogy a termékeket elszállítják a kiindulási helyükről a célállomásukra, ezzel a feladat teljesült. A valóság ezzel szemben sokkal összetettebb. Egyrészt elképesztő árumennyiségről van szó, hiszen a világon szinte minden termék utazik, másrészt a vevők, eladók, gyártók, ügyfelek, egyszóval a logisztikai szolgáltatásokat használók igényei is rendkívül sokszínűek. DACHSER Tudástár sorozatunk harmadik részében megnézzük, mire is képes ez a hálózat, és áttekintjük, hogy egy precíz és megbízható rendszerben hogyan tud rugalmasan alkalmazkodni a logisztika az ügyfelek elvárásaihoz.

Elolvas
2
05/28/2024
DACHSER Tudástár 2. – Tér/idő: Tranzitidő háztól házig

A tranzitidő avagy lead time az ügyfelek szempontjából a logisztika Szent Grálja: valójában mindenki ennek az optimumát keresi. DACHSER Tudástár sorozatunk második részében áttekintjük, hogy miért járnak biciklivel bizonyos helyeken a DACHSER szállítói, hány nap alatt ér el egy küldemény Magyarországról Spanyolországba, és hogy miért nem akkora probléma, ha dugó van az autópályán – legalábbis a logisztikusoknak.

Elolvas
04/05/2024
DACHSER Tudástár 1. –  Járatindítási gyakoriság és átfutási idő: hogyan működik egy precíziós rendszer?

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában. De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Elolvas