Nagyot nőtt a DACHSER a délkelet-európai régióban
A Magyarországot, Szlovákiát és Romániát magában foglaló délkelet-európai régióban a DACHSER bevétele 2021-ben több mint 28 %-al nőtt az előző évhez képest. A pozitív eredményt elsősorban a szállítmányok számának és össztömegének a növekedése, valamint az árak alakulása hozta. A 2020-as lezárások után a DACHSER így visszatért a dinamikus növekedéshez, a régió szállított tömege is több mint 13 %-kal nőtt. Emellett a rakodás terén tapasztalható kapacitáshiány okozta magas fuvardíjak is hozzájárultak a bevételek megugrásához.
Kétségtelen, hogy üzleti szempontból a tavalyi év számos megpróbáltatást eredményezett. Legyen szó akár Brexitről, a világjárványról, vagy a globális ellátási láncok zavarairól. Mindezek nagyfokú bizonytalanságot teremtettek. "Nagyon örülünk, hogy ebben a szélsőséges helyzetben is képesek voltunk személyre szabott logisztikai megoldásokat kínálni ügyfeleinknek és ezzel megőriztük a számunkra nagyon fontos, magas színvonalú szolgáltatási minőséget. A 2021-es év kivételes kihívást jelentett számunkra, viszont ennek ellenére egyértelműen sikeresnek bizonyult. Ahhoz, hogy szolgáltatásaink színvonalát ebben a rendkívüli helyzetben is biztosítani tudjuk, munkatársainknak erőn felüli teljesítményt kellett nyújtani." mondta Roman Stoličný, a DACHSER délkelet-európai regionális igazgatója.
"Magyarországon 2020-ban évi 375 ezer tonnáról 430 ezer tonnára nőtt a küldemények össztömege, 2021-ben ezek a számadatok a European Logistics üzletág mellett az élelmiszer-logisztikai és a légi és tengeri szegmensben is emelkedést eredményeztek. A légi és tengeri árufuvarozási üzletágat 2021-ben az ellátási lánc zavarai, az áruszállítási kapacitáshiány és az ennek megfelelően magas díjak jellemezték. Következményként a légi és tengeri logisztikai üzletág pozitív mutatószámai nagyban hozzájárultak a teljes magyarországi eredményekhez." – tette hozzá Roman Stoličný.
A Magyarországot, Szlovákiát és Romániát magában foglaló délkelet-európai régióban a DACHSER bevétele 2021-ben több mint 28 %-al nőtt az előző évhez képest.
Magyarországon 2020-ban évi 375 ezer tonnáról 430 ezer tonnára nőtt a küldemények össztömege, 2021-ben ezek a számadatok a European Logistics üzletág mellett az élelmiszer-logisztikai és a légi és tengeri szegmensben is emelkedést eredményeztek. A légi és tengeri árufuvarozási üzletágat 2021-ben az ellátási lánc zavarai, az áruszállítási kapacitáshiány és az ennek megfelelően magas díjak jellemezték. Következményként a légi és tengeri logisztikai üzletág pozitív mutatószámai nagyban hozzájárultak a teljes magyarországi eredményekhez.
Roman Stoličný a DACHSER délkelet-európai részlegének regionális vezetőjeSzlovákiában a DACHSER Europen Logistics üzletágán belül közel 20%-os forgalmi növekedést tapasztaltak. Romániában a 2020-as több mint 132 ezer tonna forgalomról 2021-re közel 140 ezer tonnára nőtt a szállítmányok tömege.
Üzleti fejlődés a régióban
A DACHSER délkelet-európai régiójának további fejlesztésére és bővítésére vonatkozó stratégiai döntések a következő években összhangban vannak a logisztika megatrendjeivel, mint például az agilitás - a gyorsan bekövetkező változásokhoz való alkalmazkodás képessége, a dinamikusan növekvő ügyfélelvárásoknak való megfelelés az ellátási láncok változásaival kapcsolatban, a digitalizáció eszközként való felhasználása a vállalat új potenciáljának felszabadítására, valamint a fenntartható növekedés a CO2-kibocsátás csökkentése mellett. A DACHSER által prioritásként kitűzött stratégiát a következő évben az egyes régiókban végrehajtott számos új fejlesztés mellett tovább folytatja: „Az egész régióban a hangsúly a szállítási szolgáltatások magas színvonalának fenntartásán, a munkavállalók képzésén és fejlesztésén, valamint a jövőre való felkészítésen lesz. A folyamatok digitalizálása és a szerződéses logisztika fejlesztése is nagyon fontos számunkra, ami támogatja a páneurópai szállítási szolgáltatás tökéletes kihasználását" - magyarázza Roman Stoličný.
A DACHSER aktívan reagál az ellátási láncok változásaira, optimalizálja a regionális irányítást és a szállítási hálózat fejlesztésébe fektet be, hogy még jobb minőségű és hatékonyabb megoldásokat nyújtson ügyfelei igényeinek kielégítésére. Romániában 2022-ben új kirendeltségek nyílnak Brassóban és Aradon és a bukaresti telephely felújítását is tervezik. A nemzetközi hálózattal való összeköttetés is biztosítva lesz a régió gyűjtővonalainak köszönhetően, amelyek lehetővé teszik a szállítási kapacitások kihasználtságát.
"Magyarországon a pilisvörösvári telephely jelentős bővítését tervezzük, ahol közel ötmillió EUR-os beruházás valósul meg. Szlovákiában pedig a kassai kirendeltséget szándékozzuk kiterjeszteni."-fejtette ki Stoličný. "Mindez természetesen további vonalak létrehozásával és összekapcsolásával jár együtt, hogy a napi összeköttetések megerősödjenek és a nemzetközi hálózathoz való zökkenőmentes kapcsolódás biztosított legyen" - tette hozzá Szabó Péter a DACHSER magyarországi ügyvezetője.
A regionális vezetés új módjának köszönhetően biztosított az egységes normák, világos és erős struktúrák, átláthatóság és a régió fejlesztésének homogén megközelítése. A szolgáltatásokat központosítják, a lehető legnagyobb mértékben digitalizálnak, és csökkentik az egyes országok adminisztratív terheit. Ezzel készítik elő a délkelet-európai régiót a további regionális és kereskedelmi fejlődésre.