vissza
Tudástár

A mesterséges intelligencia, mint digitális segítő

A DACHSER több mint hat éve alkalmazza a mesterséges intelligenciát a hatékonyság növelése és a szakképzett munkaerő hiányának leküzdése érdekében. A beérkező árumennyiségek előrejelzésétől kezdve az automatikus címazonosításig és képfelismerésig - az MI-alkalmazások támogatják a munkavállalókat és hosszú távon biztosítják a magas minőséget a logisztikában. Burkhard Eling vezérigazgató gondolatai az MI témájáról.

Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója

„Mennyire fontos a mesterséges intelligencia (MI) a DACHSER számára?” Ezt a kérdést több mint hat évvel ezelőtt tettük fel magunknak. Akkoriban a DACHSER Enterprise Lab-ben olyan algoritmusokat kezdtünk el fejleszteni, amelyek képesek voltak megjósolni egy-egy telephelyre beérkező áru mennyiségét. Előrelátó elemző eszközünket már számos telephelyünkön használjuk. Azóta jó néhány más alkalmazást is kifejlesztettünk és bevezettünk: a mesterséges intelligencia segítségével például ma már teljesen automatikusan azonosítani tudjuk a B2C címzettek címeit, a képfelismerés pedig valós időben segít beazonosítani és lokalizálni a csomagokat a raktárban.

A jövőbeli MI-alkalmazások gyakorlati értéke és lehetőségei tehát nyilvánvalóak: a mesterséges intelligencia olyan dolgokat tesz lehetővé számunkra, amelyek korábban lehetetlenek voltak. A legnagyobb értékét munkatársaink „asszisztenseként” fejti ki – digitális segítőként, amely tényekkel támogatja munkatársaink munkáját, kérdésekre válaszol, rutinfeladatokat végez, és talán még a szakmai tapasztalat hiányát is pótolja. Bár az MI növeli a hatékonyságot, nem fog elnéptelenedő terminálokhoz vezetni. Segíteni fog azonban abban, hogy megbirkózzunk a szakképzett munkaerő hiányából adódó problémákkal, és hosszú távon magas színvonalat biztosítsunk.

A logisztikában az ember a mérce, és az is marad

A logisztikában az ember a mérce, és az is marad – ez vonatkozik az MI-alkalmazások felelős használatára is. Az alkalmazások valószínűségekkel dolgoznak, és ezért hibákat is produkálhatnak, amit szem előtt kell tartani. A végső döntést tehát az embereknek kell meghozniuk, különösen akkor, ha az üzleti kockázatokkal jár.

Igen, az MI használata fontos a DACHSER számára – a fent feltett kérdésre válaszolva. Ahhoz, hogy jól pozícionáljuk magunkat a jövőre nézve, fel kell ismernünk az új technológiában rejlő lehetőségeket. Minden eufória ellenére nem szabad elfelejtenünk, hogy ügyfeleink és partnereink érdekében óvatosan és körültekintően kell mérlegelnünk a lehetőségeket, a kockázatokat és a kihívásokat. És mindenekelőtt a munkavállalóink érdekében – mert ők azok, akik számítanak, amennyiben teljes mértékben ki akarjuk aknázni a mesterséges intelligenciában rejlő összes lehetőséget.

DACHSER világszerte
Kapcsolat
Kapcsolat Erika Kohegyi Consultant for Communication