vissza
arcai

A DACHSER üzembe helyezte első elektromos teherautóit Hollandiában

A DACHSER Hollandia üzembe helyezte első elektromos teherautóit. Ez fontos lépés a károsanyag-kibocsátás mentes szállítás felé vezető úton, ugyanis Hollandia a városi logisztikában 2025. január 1-én „zéró emissziós zónák” bevezetését tervezi.

A Volvo Electric 18 raklaphelyével és hat tonna hasznos teherbírásával elegendő kapacitást kínál

A DACHSER Hollandia által Waddinxveenben használt első elektromos teherautó egy Volvo Electric FL 4x2. Ezzel az elektromos járművel a logisztikai szolgáltató a nulla kibocsátású technológiák alkalmazását teszteli a mindennapi működés során. A jármű már több hete használatban van Rotterdam környékén.

A Volvo Electric 18 raklaphelyével és hat tonna hasznos teherbírásával elegendő kapacitást kínál. Az akár 220 kilométeres hatótávolsága, valamint a DACHSER Waddixveen-i telephelyén található e-töltőállomás ideálissá teszi a városi szállításokhoz. Ráadásul az elektromos meghajtásnak köszönhetően nemcsak a károsanyag-kibocsátása nulla, hanem gyakorlatilag hangtalanul közlekedik, ami jelentősen csökkenti a városi területek zajszennyezését.

Július elején a DACHSER zevenaari telephelyén szintén bemutattak egy sárga-kék színű elektromos teherautót. Ez a jármű, egy 16 tonnás Renault Trucks D Z.E., amely hasonló hatótávolsággal és kapacitással rendelkezik, mint rotterdami társa. A Renault Arnhem és környéke városi kiszállításait végzi.

Az elektromos teherautók vezetői teljes, holttérmentes rálátással rendelkeznek a környezetükre, amit a járművek köré szerelt modern kamerarendszer tesz lehetővé. A biztonság és a hatékonyság növelése, valamint a műszaki ismeretek elsajátítása érdekében a sofőrök speciális képzésen is részt vettek.

Készen áll a jövőre

A két elektromos teherautó munkába állításával a DACHSER Hollandia a jövőre készül: a 2025. január 1. után gyártott teherautóknak ugyanis károsanyag-kibocsátás mentesen kell működniük annak érdekében, hogy számos holland nagyváros zéró emissziós zónájába beléphessenek. A már forgalomban álló tehergépkocsik számára átmeneti időszakot határoztak meg, azaz a 2025. január 1-jén legfeljebb ötéves Euro VI-os tehergépkocsik 2030. január 1-ig közlekedhetnek a zéró kibocsátású zónákban.

„A DACHSER hosszú távú klímavédelmi stratégiája párhuzamban áll azzal, ahogy a kormányok, az önkormányzatok, az ügyfelek és az ipar is egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. Az első elektromos teherautóink bevezetésével újabb lépést teszünk közös céljaink elérése felé” – mondta Stefan Raimondo, a DACHSER Hollandia országigazgatója.

A hosszú távú cél az, hogy növeljük a nulla károsanyag-kibocsátású járművek számát mind Hollandiában, mind a DACHSER egész európai hálózatában, amelynek segítségével elérhető az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának megszűnése.

Jelenleg a DACHSER „károsanyag-kibocsátás mentes kézbesítési koncepcióját” Európa 12 nagyvárosi régiójában alkalmazzák. Az első 12 várost legalább 10 további város fogja követni 2025-ig. Hollandiában az elektromos teherautók használata fontos lépés. „A kisebb hatótávolságú elektromos teherautók mellett a nagyobb távolságokra történő szállításokhoz a hidrogénnel működő teherautók is érdekesek számunkra. Klímavédelmi stratégiánk részeként jelenleg intenzíven kutatjuk ezt a lehetőséget" – mondja Aat van der Meer, a DACHSER Benelux ügyvezető igazgatója.

DACHSER sajtóanyag: A DACHSER üzembe helyezte első elektromos teherautóit Hollandiában PDF (0,12 MB)
DACHSER világszerte
Kapcsolat
Kapcsolat Erika Kohegyi Consultant for Communication