vissza
Tudástár

A DACHSER arcai 8. - Mindenre van megoldás

Pap Gergely, Logistics Team Leader, DACHSER Budapest

A DACHSER arcai sorozat új részében Pap Gergellyel, a vállalat élelmiszerlogisztikai telephelyének logisztikai csoportvezetőjével beszélgettünk. Munkája kapcsán elmesélte a   karrierváltásának történetét és foglalkoztunk a ügyfélkapcsolatokkal is.

Mivel foglalkozol napi szinten csoportvezetőként a DACHSER jászberényi úti élelmiszerlogisztikai raktárában?

Feladatom az irodában történő munkavégzés ellenőrzése és koordinálása. Tevekénységünk két részből áll: adminisztráció és a raktári folyamatok támogatása. Az adminisztrációhoz tartozik a beérkező szállítmányok papírjainak kezelése, számlázási rendelkezések előkészítése, betárolások felügyelete, megbízások ráadása és az ügyfelekkel valló állandó kapcsolattartás. A munkánk másik része a raktár támogatása a DACHSER raktárirányítási rendszerén keresztül. Az iroda feladata, hogy a raktári folyamatokat átlássa, koordinálja és felügyelje. Fontos, hogy a műszakvezetőket ellássuk naprakész információkkal és bármilyen probléma esetén segítsük a munkájukat.

Honnan érkeztél a DACHSER-hez?

Újságíró voltam egy internetes hírportálnál. Sokat utaztam akkoriban. Afrikával és a Közel-Kelettel foglalkoztam, az utolsó három évben szabadúszóként tevékenykedtem. Amikor jött a COVID, nem lehetett utazni, otthon maradtam a két kisgyermekemmel. Nem tudtuk, meddig fog tartani ez az időszak, úgyhogy beiratkoztam egy logisztikai és szállítmányozási képzésre. Két héttel a vizsga után kezdtem el dolgozni a DACHSER-nél. Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy 2020-ban, amikor sok cégnél inkább leépítések vagy létszámstopok voltak, én megkaptam ezt a lehetőséget a vállalattól és új karrierbe kezdhettem.

Hatalmas váltás volt ez számomra. Nem dolgoztam előtte nagyvállalati környezetben, sőt csapatban sem igazán, az újságírók többnyire inkább magányos farkasok. Kényszer vitt az új karrier irányába, de nem bántam meg, épp ellenkezőleg. Jól érzem magam a DACHSER-nél. Pozitív változásokat és fejlődést éltem át az elmúlt három évben, amióta itt dolgozom.

Milyen volt az első időszak a DACHSER-nél? Hogyan támogattak, milyen segítséget kaptál?

Az első napom a drasztikus változásról szólt. Nehéz volt fejben átállni: reggel még leadtam egy elemzést Törökországról egy kutatócégnek, utána megérkeztem a jászberényi úti irodába, ahol elveszettnek éreztem magam. Időbe telt, amíg sikerült felfognom ezt az adatokkal zsúfolt világot. Nem volt egyszerű, de szerencsére rengeteg segítséget kaptam a kollégáktól. Megmutatták, hogyan kell a raktárirányítási rendszert használni és miként kell a dokumentumokat kezelni. Megtanultam, hogyan működik egy raktár és mire kell odafigyelni az ügyfeleknél. Minden partnerünk más, megvannak a maguk sajátosságaik és egyedi igényeik. Ezeknek az ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy jól végezzük a munkánkat és jó kapcsolatokat építsünk ki.

Interjú: Pap Gergely
Mindig készen kell állnunk arra, hogy nehéz helyzeteket vagy nem várt problémákat a lehető leggyorsabban tudjunk megoldani.
Ezt az ügyfelek is láthatóan értékelik, hiszen a budapesti telephely a DACHSER idei európai ügyfélelégedettségi felmérésében kitűnő eredményt ért el.

Én is úgy látom, hogy a mi csoportunk ügyfélkapcsolati szempontból jól teljesít, a partnerek nagyra értékelik a munkánkat. Napi szinten elérhetőek vagyunk számukra, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy segítsük egymást. Sokszor szembesülünk váratlan helyzetekkel – érkezik egy kérés egy ügyféltől, egy hirtelen rendelés, készletellenőrzés, zárolás – de mi mindig igyekszünk rugalmasan reagálni. Az az elvem, hogy bele kell állni a munkába, és akkor mindenre van megoldás.

Mennyire stresszes a munkád? Hogyan lazítasz?

Nem kevés stresszel jár az biztos. Aki a logisztikában dolgozik, az  pontosan tudja, hogy ez egy kihívásokkal teli terület, ahol komoly nyomás alatt kell teljesíteni. Sok múlik azon, hogy mennyire vagyunk körültekintőek, pontosak és gyorsak. Tudomásul kell venni, hogy nem csak mi, hanem mások is függnek a munkánktól. Arról nem is beszélve, hogy mindig készen kell állnunk arra, hogy nehéz helyzeteket vagy nem várt problémákat a lehető leggyorsabban tudjunk megoldani annak érdekében, hogy az ügyfeleink igényeinek a lehető legmagasabb színvonalon felelhessünk meg. Természetesen mindezt úgy, hogy közben megőrizzük a nyugalmunkat és a tisztánlátásunkat. Nem könnyű feladat.

Sajnos nem sok időm jut a lazításra. Munka után kezdődik a második műszak az életemben, megyek a kislányomért az iskolába, a kisfiamért az óvodába. Előtte bevásárlás, majd otthon a vacsorakészítés, házifeladat-írás, fürdetés, estimese-olvasás, majd végül altatás. Mire marad egy kis szabadidőm, addigra már én is ágyban vagyok. Reggel pedig kezdődik az egész elölről. Feleségemmel természetesen felváltva visszük a gyerekeket, de ő munkájából adódóan sokat utazik, ezért a családi logisztika sem egy könnyű műfaj.

Ha időnk engedi, akkor nagyon szeretünk színházba járni és kirándulni. Egyébként szenvedélyes horgász vagyok. Emellett nagyon szeretek olvasni, fényképezni és filmeket készíteni. Szabadidőm jelentős részét a családommal töltöm.

Mi volt az elmúlt három év legemlékezetesebb időszaka számodra, amire talán évtizedek múlva is emlékezni fogsz? Mi az a három szó, ami először eszedbe jut, ha a DACHSER-ről van szó?

Meghatározó élmény volt tavaly év végén, amikor egy új ügyfél beköltöztetésében vehettem részt. Rendkívül izgalmas és fárasztó feladat volt, de nagyon élveztem, és sokat tanultam. Közel 1500 palettát kellett betárolni a raktárba, emellett több száz cikkszámnak az adatait kellett ellenőrizni. Éjjel-nappal dolgoztunk munkatársaimmal, szűkös határidő állt rendelkezésünkre, de sikerült megcsinálnunk.

A három szó pedig: lehetőség, stabilitás és fejlődés.

A DACHSER arcai interjúsorozatunkat tovább folytatjuk. 
DACHSER világszerte
Kapcsolat
Kapcsolat Erika Kohegyi Consultant for Communication