A DACHSER 100. teljesen elektromos teherautója szolgálatba áll az élelmiszer-logisztikai elosztó szállításban

A zéró kibocsátású járművek már valós megoldásokká váltak a gyűjtőszállítmányozásban, azonban a beszerzési költségek és a töltési infrastruktúra továbbra is akadályozzák az elektromobilitás terjedését.

A DACHSER logisztikai szolgáltató vállalat munkába állította 100., olyan elektromos teherautóját, amelynek össztömege meghaladja a 3,5 tonnát. A hűtött felépítményű 16 tonnás Volvo FL Electric friss élelmiszerek szállítását végzi Hamburgban és környékén.

Balról jobbra: Daniel Lewandowski, a DACHSER Hamburg saját flotta és forgalomirányítási csoportvezetője, Christoph Kellermann, a DACHSER Hamburg operációs vezetője, Ralf Hansen, a DACHSER Hamburg kirendeltségének vezetője, Marcel Osse, ügyfélszolgálati tanácsadó, Volvo Trucks Hamburg
Balról jobbra: Daniel Lewandowski, a DACHSER Hamburg saját flotta és forgalomirányítási csoportvezetője, Christoph Kellermann, a DACHSER Hamburg operációs vezetője, Ralf Hansen, a DACHSER Hamburg kirendeltségének vezetője, Marcel Osse, ügyfélszolgálati tanácsadó, Volvo Trucks Hamburg

Ez a modell a legújabb generációs járművek közé tartozik. Egy 375 kWh kapacitású akkumulátor hajtja, amely megbízhatóan ellátja a hűtőegységet, miközben körülbelül 300 kilométeres hatótávolságot biztosít. „Ezzel az elektromos teherautóval kiválthatunk egy hűtőegységgel szerelt dízel járművet a napi élelmiszer-logisztikai elosztási feladatokban” – mondta Christoph Kellermann, a DACHSER hamburgi logisztikai központjának European Logistics operációs vezetője. „Az új teherautó azt mutatja, hogy az elektromobilitás szintje már alkalmas a logisztikai feladatok ellátására, és jól működő megoldások érhetők el az élelmiszer-logisztikában vagy a hosszú távú gyűjtőszállítmányozásban. Ezzel párhuzamosan a töltőállomások teljesítménye is növekszik, ami csökkenti az állásidőt.”

Az új teherautó azt mutatja, hogy az elektromobilitás szintje már alkalmas a logisztikai feladatok ellátására, és jól működő megoldások érhetők el az élelmiszer-logisztikában vagy a hosszú távú gyűjtőszállítmányozásban. Ezzel párhuzamosan a töltőállomások teljesítménye is növekszik, ami csökkenti az állásidőt.

Christoph Kellermann, Operációs vezető, DACHSER Hamburg

Hamburg az egyike a DACHSER által üzemeltetett három e-mobilitási helyszínnek. Ezek lehetővé teszik a logisztikai szolgáltató számára, hogy a gyűjtőszállítmányozásban tesztelje a zéró kibocsátású teherautókat. Az új Volvo FL Electric teherautóval együtt Hamburgban most négy elektromos elosztó jármű és három hosszú távú szállítási feladatokra alkalmas elektromos teherautó dolgozik a DACHSER sárga és kék színeiben. A logisztikai szolgáltató Hamburg belvárosában kizárólag zéró kibocsátású szállításokkal szolgál ki egy meghatározott területet.

100 akkumulátoros elektromos teherautó a hálózatban

Az élelmiszer-logisztikai elosztásban munkába állított Volvo FH Electric hivatalosan is a 100., 3,5 tonnát meghaladó össztömegű elektromos teherautó, amelyet a DACHSER európai hálózatában üzembe helyeztek. „Hosszú távú klímavédelmi stratégiánk részeként, ahol a hangsúly a hatékonyságon, az innováción és a közös felelősségen van, fontos volt számunkra, hogy már korai szakaszban gyakorlati tapasztalatokat szerezzünk a zéró kibocsátású járművekkel. Ezért a 100. elektromos teherautó a gyűjtőszállítmányozási hálózatban figyelemre méltó mérföldkő” – mondta Alexander Tonn, a DACHSER Road Logistics részlegének vezetője. „Mindazonáltal még hosszú utat kell bejárni addig, hogy az elektromobilitás gazdaságilag is életképes legyen. A beszerzési költségek továbbra is magasak, és a teherautók számára kialakított nyilvános töltési infrastruktúra ritka; ezek a tényezők továbbra is akadályozzák az elektromobilitás gyors terjedését a logisztikában.”

DACHSER világszerte
Kapcsolat
Kapcsolat Erika Kohegyi Consultant for Communication