Ajánlott cikkek

2
06/10/2024
A szervezés csúcsa: a beszerzési logisztika 

A gyártási folyamatok szervezése Henry Ford és a T-modell – az első sorozatgyártott autó – óta külön tudományággá nőtte ki magát. Az talán kevésbé ismert, hogy a folyamat alapja a beszerzési logisztika: ez biztosítja az alapanyagok és alkatrészek megfelelő áramlását a gyártókhoz. Jó szervezéssel, hatékonysággal jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni ezen a területen. A DACHSER Procurement Logistics, vagyis beszerzési logisztikai szolgáltatása magasabb szintre emeli ezt a folyamatot. A vállalat logisztikai szakértői automatizálták és teljesen átláthatóvá tették a beszerzéseket – a kapcsolódó informatikai rendszer mellett ebben az adott importőrrel szerződésben álló Procurement Control Tower játszik szerepet. Az importőr dolga ebben az újonnan felépített rendszerben mindössze annyi, hogy átvegye a beérkezett alapanyagokat.

Elolvas
05/31/2024
A sikeres akvizíció után nevet vált a DACHSER Magyarországon

2024. június 1-től DACHSER Hungary néven folytatja logisztikai tevékenységét a korábbi LIEGL & DACHSER cég. A névváltás egyéb változást nem jelent a vállalat életében, a European Logistics és Food Logistics területeket magába foglaló hazai Road Logistics, illetve az Air & Sea Logistics üzletág az évtizedek óta megszokott magas minőséggel folytatják a munkát továbbra is. Ez az adminisztratív lépés a 2022 decemberében lezajlott akvizíció lezárásának utolsó mozzanata: a német logisztikai szolgáltató ekkor vásárolta meg a korábbi társtulajdonos fennmaradó 50%-os tulajdonrészét a vegyesvállalatban.

Elolvas
05/08/2024
Kiszervezett logisztika: a versenyelőny titka a vegyiparban

A logisztika pusztán költség a cégek életében, amely nem járul hozzá a nyereséghez? A DACHSER Chem Logistics üzletága igazolni tudja, hogy ez a feltevés nem igaz. A vegyiparban különösen versenyelőnyt jelenthet, ha kiszervezik a logisztikát és az ehhez kapcsolódó feladatokat. Magyarországon a DACHSER öt telephelye foglalkozik veszélyes áruk szállításával, ezen belül kettő pedig ezek tárolásával. A vegyi gyárak üzemeltetésére szigorú szabályok és biztonsági előírások vonatkoznak, amelyek ugyanígy, sőt olykor fokozottabban érvényesek a termékek szállítására. Ha egy vegyipari cég kiszervezi a logisztikai tevékenységeket, akkor az ehhez szükséges speciális szakértelmet és feltételeket a szolgáltató biztosítja. A DACHSER kifejezetten a vegyipar számára fejlesztett iparági megoldása a teljes ellátási láncot kezelni tudja, jelentős terheket – és költségeket – levéve így az ügyfelek válláról.

Elolvas
04/02/2024
Szállítás és raktározás egyben: új telephelyen a kecskeméti DACHSER

Már teljes üzemben dolgozik az ország egyik legmodernebb, nemzetközi logisztikai raktára Kecskeméten. Az ország egyik legdinamikusabban fejlődő térségében a korábbi, kisebb telephely már nem tudta kielégíteni a beérkező logisztikai igényeket, ezért döntött a cég a költözés mellett. A DACHSER helyi telephelye az új helyszínen hatalmasat nőtt: az összesen 7500 négyzetméteres, 9 méter magas helyiségben 18 dokkolókapu várja a ki- és beérkező kamionokat. A kirendeltségen komplex szolgáltatás elérhető, azaz szállítási és raktározási feladatokat is ellát a vállalat, de a legújabb technológiával felszerelt raktárban értéknövelt szolgáltatásokat is kínálnak. A DACHSER hálózata révén Kecskemétről is indulnak küldemények minden nap minden európai városba, de a költözés után a közvetlen járatok száma is megnőtt – minden nap indul már kamion a vállalat egyik Eurohubjába, a német Überherrnbe.

Elolvas

DACHSER Magyarország

11/11/2024
A mesterséges intelligencia, mint digitális segítő

A DACHSER több mint hat éve alkalmazza a mesterséges intelligenciát a hatékonyság növelése és a szakképzett munkaerő hiányának leküzdése érdekében. A beérkező árumennyiségek előrejelzésétől kezdve az automatikus címazonosításig és képfelismerésig - az MI-alkalmazások támogatják a munkavállalókat és hosszú távon biztosítják a magas minőséget a logisztikában. Burkhard Eling vezérigazgató gondolatai az MI témájáról.

Elolvas
3
10/29/2024
DACHSER Tudástár 5. – Komplett, rész vagy gyűjtő? Rakománytípusok a logisztikában

Gyűjtőszállítmányozás, komplett és részrakományok – ismerős fogalmak a logisztikában dolgozók számára, de a három rakománytípus közötti különbséget azoknak is érdemes megismerniük, akik például megrendelőként találkoznak ezzel a szolgáltatással. Legfőképpen azért, mert jelentős összegek takaríthatók meg vele, és helyes választással nagymértékben csökkenteni lehet a vállalatok ökológiai lábnyomát.

Elolvas
10/28/2024
A DACHSER arcai 12. - Peller István a DACHSER Food Logistics budapesti átrakóraktárának vezetője

A DACHSER idén ünnepli 25 éves jubileumát Magyarországon. Ebből az alkalomból egy portrésorozat keretében, büszkén mutatja be a kezdetektől a vállalatnál dolgozó munkatársait. Olyan szakembereket ismerhetünk meg, akik két és fél évtizedes pályafutásuk alatt átélték a vállalat életének fontos mérföldköveit, elkötelezettségükkel, szakértelmükkel és kitartásukkal járultak hozzá a DACHSER sikeréhez. A sorozat betekintést nyújt karrierjük és személyes fejlődésük folyamatába, és megvilágítja azokat az alapértékeket, amelyek a DACHSER közösségét összekovácsolták és erősítik napjainkban is. 

Peller István a kezdetektől erősíti a DACHSER csapatát, jelenleg a budapesti Food Logistics telephely átrakóraktárának vezetője.

Elolvas
2
10/25/2024
DACHSER Tudástár 4. – Testre szabott logisztika

A jól működő logisztikának két, látszólag ellentétes alapelvnek kell megfelelnie. Egyrészt fontos, hogy szabványosított szolgáltatások tegyék kiszámíthatóvá, megbízhatóvá a szállítmányozót, másrészt viszont kellően rugalmasnak is kell lennie annak érdekében, hogy az egyéni igényeket ki tudja szolgálni – hiszen a szállított áruk, a körülmények, az ügyfelek elvárásai igen eltérőek lehetnek. 

Elolvas
2
10/24/2024
DACHSER Chem Logistics: Vegyi anyagok biztos kezekben

A DACHSER Chem Logistics üzletága 2023-ban kiemelkedő mennyiségű, összesen 3,7 millió vegyianyag-szállítmányt kezelt. A világ egyik legversenyképesebb iparága az életünk minden területén jelen van – termelési színvonalának megőrzéséhez viszont nélkülözhetetlenek az iparágra szabott logisztikai megoldások, amelyek kulcsa a DACHSER több évtizedes tapasztalatai szerint a megbízhatóság, minőség és biztonság hármasának magas szintje.

Elolvas
10/18/2024
Megnövekedett a DACHSER ügyfeleinek és partnereinek küldött adathalász e-mailek száma

A DACHSER ügyfelei és partnerei jelenleg nagyszámú hamis e-mailt, úgynevezett adathalász e-maileket kapnak a logisztikai szolgáltató nevében. Ezekben a csalók egy csatolt, DACHSER-űrlapként megjelölt PDF-fájlon keresztül próbálnak információkat megszerezni az ügyfelektől.

Elolvas
10/04/2024
A DACHSER arcai 11. - Szabó Katalin: Az összetartozás és a folyamatos fejlődés a siker kulcsa

A 25 éves DACHSER arcai portrésorozatunk célja, hogy bemutassuk azokat az elkötelezett kollégákat, akik hosszú éveken, évtizedeken keresztül járultak hozzá vállalatunk sikereihez és fejlődéséhez. Az interjúk rávilágítanak az egyéni karrierutakra, a vállalaton belüli fejlődésre és azokra az értékekre, amelyek összetartják közösségünket. Szabó Katalin elkötelezettsége és vezetői hozzáállása jelentős mértékben hozzájárul a Charter osztály és az egész DACHSER „család” sikeréhez, inspirációt adva minden kollégának a mindennapi munkához.

Elolvas
09/11/2024
Negyed évszázad a logisztikában

25 éve, 1999 óta a magyar logisztikai piac meghatározó szereplője a DACHSER Hungary. A német anyacég a kelet-európai régióban elsőként Magyarországon alapított – akkor még LIEGL & DACHSER néven – leányvállalatot, fejlődési potenciált látva az országban. A várakozások beigazolódtak: az elmúlt évtizedekben az alkalmazottak száma mintegy 400-ra, az éves nettó árbevétel 2023-ra 40,5 milliárd forintra nőtt, és országosan 7 telephelyén a DACHSER teljes szolgáltatási portfóliója – például a közúti, légi és tengeri szállítmányozás, az élelmiszer- és szerződéses logisztika – elérhető már Magyarországon. A vállalat világszerte hangsúlyt helyez az ügyfélközpontú megoldásokra, rugalmasságra és lojalitásra – ez a hazai leányvállalatra is jellemző, így nem véletlen, hogy a DACHSER Hungarynál vannak olyan munkatársak, akik negyed évszázada dolgoznak a céggel.

Elolvas
09/10/2024
Aranyhét Kínában

2024. október 1. és október 7. között a legtöbb kínai vállalkozás és gyár zárva lesz a nemzeti ünnep, az Aranyhét miatt. A világ egyik legfontosabb gazdaságaként ez a meghosszabbított leállás jelentős hatással lehet a nemzetközi ellátási láncokra. Fontos, hogy már most elkezdje a felkészülést, hogy minimalizálja az esetleges fennakadásokat.

Elolvas
2
08/29/2024
A hidrogénmeghajtású teherautók jövője

A hidrogénnel működő teherautók a kibocsátásmentes közúti áruszállítás ígéretes alternatívái. Nagymértékű elterjedésük előtt azonban számos technológiai és gazdasági kérdésre kell még választ találni.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

11/18/2024
DACHSER receives award for training concept for logistics operatives

The DACHSER Blue Box, a learning environment specially designed for employees in the transshipment warehouse, was awarded first place in the Talent & Learning category of “Deutscher Personalwirtschaftspreis 2024”.

Elolvas
11/15/2024
It works! Three days and over 2,000 kilometers with the e-truck

The Dachser branch in Bad Salzuflen uses the battery-powered Renault Trucks E-Tech D for daily distribution transport around the branch. With a range of around 300 kilometers, the agile and quiet e-truck is well suited for this purpose. But is the vehicle also up to a trip across Europe, across several national borders?

This question arose when Matthias Syrbe, who works in scheduling, asked for support for a transport for charitable purposes. Furniture was to be transported to Hungary by truck - over 2,000 kilometers there and back. Operations Manager Hans-Jürgen Westerhoff wanted to help. But only the electric truck was available. No reason for Matthias Syrbe and his co-driver to look elsewhere - and the perfect occasion for a little adventure. In this interview, he talks about their journey.

Elolvas
11/14/2024
DACHSER establishes a Corporate IT hub in Porto

DACHSER has just launched its Corporate IT Hub Portugal in the city of Porto. The initially small team will gradually grow and move to larger premises at the beginning of the second quarter of 2025. Around 100 IT positions are to be filled in Porto by the end of 2026. 

Elolvas
3
11/08/2024
After the US election: What about global trade policy?

The United States has voted. What’s already clear today, shortly after the election, is that the next US presidency will take place in a geopolitically confusing situation in which one thing rules above all: uncertainty, which will continue to lead to isolationism. Does this mean the end of globalization? Has the idea of free trade and cooperation on the markets outlived its usefulness? And what role does Europe play? Thoughts from Burkhard Eling, CEO of DACHSER, on what will be important in managing global trade flows in the future.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
05/13/2020
Az élelmiszer útja a boltok polcaira

A magyarországi Liegl & Dachser Kft. a legújabb hűtőtechnológiával, nyomon követési rendszerrel, tanúsított minőségbiztosítással és képzett szakértői gárdával biztosítja ügyfelei számára a szabványosított, professzionális és higiénikus logisztikán alapuló élelmiszer-mozgatást.

Elolvas
06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas